A Black Friday kampányok mindenki számára jól ismertek. A karácsony előtti időszak klasszikusan dúskál az akciókban, a leárazásokban, a fogyasztásra ösztönző hirdetésekben. A Mamami boltja idén azonban valami egészen mással várja vásárlóit. Tatár Mariann mesélt nekünk arról, hogy mi áll a Mamami Green Friday elképzelés mögött.
Black Friday – tényleg megéri?
„Az első gondolatunk boltként a Black Friday kapcsán mindig is az volt, hogy kötelező megfutnunk ezt a kört is. A vevők, a mi vevőink is, várják, hogy nagy kedvezményeket kínáljunk nekik a novemberben tartott USÁ-ból jövő fekete pénteken, nekünk azonban örök rossz érzés és sok nehézség is párosult hozzá.” – meséli Tatár Mariann, a Mamamibolt tulajdonosa. „Ezek egy részét az okozza, hogy kis cégként nem feltétlenül engedhetjük meg magunknak az óriási kedvezményeket. Másfelől pedig az ilyen megmozdulások értelmetlen fogyasztásra is sarkallhatnak – ezt mindig igyekeztünk mind kommunikációnkban, mind termékeinkkel elkerülni. Harmadrészt pedig a nagy vállalatok óriási, kedvezményes lehetőségei ellehetetlenítik a kis boltokat, a saját piaci környezetünket.”
A Mamami fórumból kinőtt bolt több mint tíz éve dolgozik a családok fenntartható életmódjának támogatásáért, és teljes termékpaletta mellett az üzletpolitika is a zero waste szemlélet, a fenntarthatóság és az etikusság melletti elköteleződés jegyében, sokszor ösztönök mentén zajlik.
„A frusztrációnk éppen emiatt egyre növekedett a Black Friday kapcsán. Most, 2020-ban, ennek a végtelenül zűrös évnek a végén pedig úgy döntöttünk, nem tudjuk ezt ebben a formában csinálni. Idén végre ki mertünk állni magunkért, a nálunk dolgozó családokért, a környezetért, a fair kereskedelemért, és új útra léptünk.”
Túlfogyasztás helyett tegyünk a bolygóért!
De mit jelent ez az új út? Milyen reformok mellett válhat a Black Friday zöld ünneppé?
„A mamami a kezdetektől a bolygó megőrzéséért dolgozott, rengeteget tettünk a mosható pelenkák népszerűsítéséért, a hulladékmentesebb háztartásokért. Most pedig úgy döntöttünk, hogy a nagyszabású akciók helyett inkább a Föld javára fordítjuk azt, amit kedvezményként a vásárlóinknak fel tudnánk ajánlani. Mi a JÖVŐben hiszünk, a gyermekeink jövőjében, az pedig hosszútávon semmiképpen nem a pár százalékkal leárazott pelust jelenti, hanem a környezetünk regenerálódását, a Föld pusztulásának megállítását. Mivel ennek a célnak az egyik legjobban megragadható eszköze a faültetés, így ez a tervünk idénre és ha jól sikerül, hosszabb távon is.”
November 27-én tehát túlzott akciók helyett
az aznapi bevételünk 20 %-át faültetésre fordítjuk.
Ezen a napon a Mamami tehát arra biztat Benneteket, hogy karácsonyi ajándékokat, vagy zero waste háztartásotok legújabb termékeit, vagy a mosható pelenkákat, játékokat szerezzétek be a Mamami boltjában. Ezzel ugyanis nemcsak egy hazai kisvállalkozás jövőjét támogatjátok, hanem a bolygó jövőjét is. Természetesen lesznek kedvezményeink is, keressétek őket a honlapon.
A faültetésről természtesen beszámolunk, több helyszínről folyik az egyeztetés, illetve ha engedi a helyzet nagyobb eseményt tervezünk rá, ahol bárki segíthet, részt vehet a zöldítésben!
Vidd hírét a #greenfridayhu akciónknak a lenti fb gombbal! Köszönjük!
Ha van kedvetek csatlakozni, használjátok a #greenfridayhu hashtaget és ültessetek fát minél többet!
A Mamamibolt megkapta a Fenntartható Debrecen díjat a természetes környezetének megóvása, a környezettudatos szemlélet kialakítása érdekében végzett kiemelkedő munkájáért a várostól.