Főoldal CsaládEgészség A mozgás boldogabbá tesz, mint a pénz

A mozgás boldogabbá tesz, mint a pénz

by mamadmin

Yale és Oxford Egyetem kimutatásai alapján

Írta: Ruqayyah Moynihan, Business Insider Deutschland

  • A Yale és Oxford egyetem kutatói szerint, a szellemi egészségünk sokkal inkább függ attól, hogy mennyit mozgunk, mint attól, hogy milyen az anyagi helyzetünk.
  • Kimutatták, hogy az aktívan sportolók átlagban évi 35 napon érzik rosszul magukat, míg nem sportoló társaik 53 napon.
  • Ugyanezen kísérlet rámutatott arra is, hogy a társas mozgásformák pozitívabb hatással vannak mentális egészségünkre, mint azok, amelyeket egyénileg folytatunk.

Mint tudjuk, a mozgásnak számos jótékony hatása van, mind fizikálisan, mind mentálisan. De mi lenne, ha ki tudnánk mutatni, hogy a mozgás jelentőségteljesebb hatással van a mentális egészségünkre, mint a pénzügyi helyzetünk?

A Yale és Oxford egyetemek kutatói szerint ez a helyzet. A kutatásban a tudósok több, mint 1,2 millió amerikai fizikális- és mentális állapotáról gyűjtött adatokat. A résztvevőknek a következő kérdést tették fel: “Az elmúlt 30 napban hányszor érezte magát mentálisan rosszul, stressz, depresszió vagy érzelmi problémák miatt?” Kérdezték őket a jövedelmükről és a fizikai aktivitásukról is. 75 különböző mozgásforma közül választhattak – mint például fűnyírás, gyerekekre való vigyázás, házimunka, súlyemelés, biciklizés, futás.

Azok, akik aktívan élik életüket, boldogabbak

Emellett arra is rámutattak, hogy az aktívan sportolók ugyanolyan jól érzik magukat, mint azok, akik nem mozognak, de 25000$ az évi keresetük. Ez azt jelenti, hogy alapvetően, sokkal több jövedelem kellene ahhoz, hogy ugyanazt a boldogságszintet tudjuk elérni, mintha sportolunk. A kutatások kimutatták, hogy az aktív sportolók, átlagban évi 35 napon, míg nem sportoló társaik 53 napon érzik rosszul magukat. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy minél többet sportolunk, annál boldogabbak leszünk. A túl sok sport károsan hathat mentális egészségünkre.

A mozgás nyilvánvalóan jó, de mennyi mozgás számít túl soknak?

 “A mozgással töltött idő hossza és a mentális feltöltődés kapcsolata fordított U-diagrammal írható le”, mondja Adam Chekroud (Yale Egyetem). A tanulmány szerint, csak abban az esetben van pozitív hatással a mozgás a mentális egészségünkre, ha egy bizonyos időkeretben végezzük.

A kutatás szerint, az ideális mozgásmennyiség 3-5-ször 30-60 perc/hét. Azon emberek mentális egészsége, akik három óránál többet mozognak naponta, rosszabb, mint azoké akik egyáltalán nem mozognak.

A kutatócsoport arra is rámutatott, hogy azok a mozgásformák, amelyeket másokkal végzünk pozitívabb hatással vannak mentális egészségünkre, mint azok, amelyeket egyénileg folytatunk.

Annak ellenére, hogy a biciklizés, fitness vagy aerobic alapvetően nem számít csapatsportnak, ezeknek a mozgásformáknak meglehetősen pozitív hatása van a mentális egészségünkre.

Fordította: Mamami

Az eredeti cikk a következő linken érhető el: https://www.businessinsider.com/exercise-makes-you-happier-than-money-says-yale-and-oxford-study-2019-4

Kapcsolódó cikkek

A weboldalon cookie-kat használunk, annak érdekében, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Elfogadom Teljes adatkezelési tájékoztató ITT.